Return to site

Manfaat Pinjaman Pra-Lulus

· Personal Finance

Bagi pembelian kereta baru, individu amat memerlukan pemahaman kewangan dan skil dalam membuat pilihan yang tepat. Kini, terdapat pelbagai cara untuk mendapatkan pembiayaan terbaik agar anda dapat menumpukan perhatian untuk memilih kenderaan yang selamat dan boleh dipercayai. Dapatkan pinjaman automatik pra-lulus sebelum anda ingin membelikan sesebuah kereta.

Di sini, kami kongsikan dengan anda beberapa faedah apabila anda mendapat pinjaman automatik pra-lulus.

#1: Ketahui apa yang diberikan oleh pemberi pinjaman.

Pinjaman automatik pra-lulus akan membantu anda menetapkan tahap yang munasabah bagi kos yang perlu dibayar. Apabila anda mendapat pra-lulus bagi pinjaman anda, pemberi pinjaman akan mengirimkan kuota harga nilai yang boleh dipinjam, termasuk kenderaan, hak milik, cukai, dan bayaran lain.

Anda juga akan mendapat idea mengenai kadar faedah dan syarat pinjaman sekaligus mengetahui nilai bayaran bulanan kereta dan seterusnya merancang dengan sewajarnya. Anda tidak perlu memohon jumlah penuh yang telah anda persetujui sebelumnya. Dalam situasi tertentu, pinjaman yang kurang adalah pilihan yang lebih bijak setelah anda mempertimbangkan baki perbelanjaan anda. Namun, ia bergantung sama ada anda mampu atau tidak dari segi kewangan.

#2: Mendapat kuasa rundingan.

Walaupun terdapat banyak pengedar kenderaan yang baik di luar sana, namun sebilangan pelanggan masih berwaspada dan bersikap berhati-hati supaya tidak ditipu oleh penjual. Oleh kerana anda tidak pernah tahu dengan siapa anda akan bekerja, mendapatkan surat pra-lulus akan meningkatkan peluang anda untuk menawar perkara yang paling penting: harga kenderaan baru anda.

Penjual boleh menarik perhatian anda dengan bayaran bulanan yang rendah. Mereka akan mempunyai lebih banyak kebebasan untuk mengubah aspek kontrak lain dengan cara ini. Beberapa faktor untuk mengira bayaran bulanan bagi pinjaman anda:

  • Jumlah pinjaman
  • Tempoh pinjaman (berapa tahun)
  • Kadar faedah

Mereka akan berusaha mendapatkan wang yang berlebihan daripada anda setelah anda bersetuju dengan pembayaran dengan memanipulasi ketiga-tiga pemboleh ubah tersebut. Jika anda membuat pinjaman kereta pra-lulus, anda tidak akan terkena dengan tipu helah kerana pembayaran bulanan bukan urusan penjual. Anda dan pemberi pinjaman anda telah menetapkan syarat pinjaman sebelum pembelian kereta.

broken image

# 3: Elakkan penambahan harga di wakil penjual

Anda mungkin tergoda untuk menggunakan skim pinjaman peniaga sekiranya anda belum mendapat pra-lulus untuk jumlah pinjaman oleh pemberi pinjaman pihak ketiga. "Berkali-kali, peniaga menawarkan pembiayaan khas, seperti rancangan 0% yang kita semua lihat diiklankan," kata Garraway, pengurus pengunderaitan di Amplify Credit Union. Tawaran seperti itu sukar untuk ditolak, tetapi kadangkala peniaga gagal melaporkan peningkatan dan kenaikan harga, dan perkara ini boleh mengakibatkan anda membayar lebih banyak daripada nilai yang anda harapkan.

"Jangan percaya peniaga yang memberitahu anda bahawa satu-satunya cara untuk mendapatkan 0% atau harga rendah lain adalah dengan membeli lebih banyak produk," nasihat Garraway.

Dan jika anda mahukan tambahan seperti polisi jarak jauh atau jaminan, anda boleh mendapatkannya dengan nilai yang lebih rendah semasa anda berbelanja terutamanya melalui bank atau Credit Union.

broken image

#4: Semasa mengumpulkan maklumat, pastikan pilihan tetap terbuka - tidak semestinya perlu memilih pemberi pinjaman yang telah pra-lulus pinjaman anda.

Anda akan terhad kepada inventori yang dimiliki oleh pengedar sekiranya anda mendapat faedah yang sewajarnya. Sekiranya kereta yang anda mahukan tidak tersedia di sana, anda tidak akan mendapat tawaran serupa di kedai peniaga di sebelah. pra-lulus pinjaman, sebaliknya, berasal dari institusi pihak ketiga, yang bermaksud anda boleh membeli kereta dari sesiapa sahaja yang anda mahukan.

Sekiranya anda mencari kenderaan baru, pinjaman pra-lulus akan membantu. Apabila anda melangkah masuk ke pintu pengedar, anda akan tenang mengetahui bahawa anda mempunyai pilihan pembiayaan lain. Ini akan memberi anda kelebihan dalam rundingan dan membolehkan anda menolak sebarang markup atau kenaikan harga yang cuba dilaksanakan oleh peniaga. Tetapi, ingat bahawa pra-lulus mempunyai masa yang terhad. Pinjaman pra-lulus ini biasanya sah kurang daripada 60 hari, oleh itu buat permohonan hanya bila anda betul-betul bersedia.

Dan jika anda ingin mendapat pinjaman yang telah pra-lulus ini atau menerima sesi kaunseling bagi mengetahui status sebenar kewangan anda secara percuma, anda boleh hubungi pihak kami hanya dengan klik butang di bawah.